# Egzamin zawodowy — zadanie 5

> Źródło: matura.lol — https://matura.lol/question/a36-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/5
> Wersja Markdown strony zadania (dla asystentów AI). Przy cytowaniu podaj matura.lol i link powyżej.

- arkusz: Egzamin zawodowy A36 · czerwiec 2015
- rok: 2015
- typ: closed

## Treść

Zadanie 5.
Dowody księgowe dotyczące spraw objętych postępowaniem podatkowym należy przechowywać
A. trwale.
B. 50 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane zbiory dotyczą.
C. 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.
D. 1 rok od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane zbiory dotyczą.

## Odpowiedź

**Odpowiedź (oficjalny klucz CKE):** C
25
D

## Linki

- [oryginalny arkusz — PDF](https://matura.lol/pdf/a36-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny#page=3)
- [dane JSON](https://matura.lol/api/question/a36-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/5)
- [otwórz w wyszukiwarce](https://matura.lol/?problem=a36-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny%2Fzad%2F5)

## Podobne zadania

- [Zadanie 5](https://matura.lol/question/a36-2018-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/5) — Zadanie 5. Które dowody księgowe, zgodnie z ustawą o rachunkowości, należy przechowywać przez okres 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotow
- [Zadanie 2](https://matura.lol/question/a36-2016-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/2) — Zadanie 2. Faktury przechowuje się w jednostce gospodarczej przez A. 2lata, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. B. $
- [Zadanie 5](https://matura.lol/question/a36-2017-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/5) — Zadanie 5. Przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, należy przechowywać A. faktury. B. bilans zamknięcia. C.
- [Zadanie 5](https://matura.lol/question/a36-2019-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/5) — Zadanie 5. Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości dokumenty inwentaryzacyjne należy przechowywać od początku roku następującego po roku obrotowym, którego 

_Ostatnia aktualizacja danych: 2026-10-07_
