# Egzamin zawodowy — zadanie 13

> Źródło: matura.lol — https://matura.lol/question/a65-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/13
> Wersja Markdown strony zadania (dla asystentów AI). Przy cytowaniu podaj matura.lol i link powyżej.

- arkusz: Egzamin zawodowy A65 · czerwiec 2015
- rok: 2015
- typ: closed

## Treść

Zadanie 13.
Od wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia, zawartej z osobą pozostającą w stosunku pracy z innym
pracodawcą z wynagrodzeniem wyższym od minimalnego wynagrodzenia za pracę, należy obowiązkowo
potrącić
A. składki na ubezpieczenia społeczne.
B. składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
C. składkę na ubezpieczenie zdrowotne i zaliczkę na podatek dochodowy.
D. składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy.

## Odpowiedź

**Odpowiedź (oficjalny klucz CKE):** C
33
B

## Linki

- [oryginalny arkusz — PDF](https://matura.lol/pdf/a65-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny#page=5)
- [dane JSON](https://matura.lol/api/question/a65-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/13)
- [otwórz w wyszukiwarce](https://matura.lol/?problem=a65-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny%2Fzad%2F13)

## Podobne zadania

- [Zadanie 35](https://matura.lol/question/a65-2023-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/35) — Zadanie 35. Od wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy z powodu choroby pracodawca ma obowiązek naliczyć A. tylko składki na ubezpieczenia społeczne. B. tyl
- [Zadanie 23](https://matura.lol/question/a65-2024-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/23) — Zadanie 23. Pracodawca z tytułu zawartej dodatkowej umowy zlecenia z własnym pracownikiem, powinien pomniejszyć kwotę brutto z umowy o A. zaliczkę na podatek do
- [Zadanie 6](https://matura.lol/question/a65-2014-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/6) — Zadanie 6. Wynagrodzenie netto ustalane jest jako różnica kwoty wynagrodzenia brutto oraz kwoty A. składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. B. dobrowolny
- [Zadanie 26](https://matura.lol/question/a65-2019-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/26) — Zadanie 26. Sporządzając listę płac, do pełnych złotych należy zaokrąglić A. przychód ogółem i podstawę naliczenia podatku dochodowego. B. potrąconą zaliczkę na

_Ostatnia aktualizacja danych: 2026-10-07_
