# Egzamin zawodowy — zadanie 34

> Źródło: matura.lol — https://matura.lol/question/a65-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/34
> Wersja Markdown strony zadania (dla asystentów AI). Przy cytowaniu podaj matura.lol i link powyżej.

- arkusz: Egzamin zawodowy A65 · czerwiec 2015
- rok: 2015
- typ: closed

## Treść

Zadanie 34.
Osoby fizyczne niespokrewnione podpisały umowę pożyczki w dniu 01 kwietnia 2015 r. na kwotę
20 000,00 zł bez udziału notariusza. Pieniądze zostały przekazane pożyczkobiorcy 10 kwietnia 2015 r.
ustawa z dnia 9.09.2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych
Art. 10. 1. Podatnicy są obowiązani, bez wezwania organu podatkowego, złożyć deklarację w sprawie podatku od
czynności cywilnoprawnych, według ustalonego wzoru, oraz obliczyć i wpłacić podatek w terminie 14 dni od dnia
powstania obowiązku podatkowego, z wyłączeniem przypadków, gdy podatek jest pobierany przez płatnika. ( )
3a. Płatnicy są obowiązani:
1) prowadzić rejestr podatku;
2) wpłacić pobrany podatek na rachunek organu podatkowego właściwego ze względu na siedzibę płatnika,
w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek, a także przekazać
w tym terminie deklarację o wysokości pobranego i wpłaconego podatku przez płatnika według ustalonego
wzoru wraz z informacją o kwocie podatku należnego poszczególnym gminom;
( )
Podatek od tej czynności cywilnoprawnej powinien zostać wpłacony na rachunek urzędu skarbowego
najpóźniej do
A. 14.04.2015 r.
B. 15.04.2015 r.
C. 24.04.2015 r.
D. 07.05.2015 r.

## Linki

- [oryginalny arkusz — PDF](https://matura.lol/pdf/a65-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny#page=11)
- [dane JSON](https://matura.lol/api/question/a65-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/34)
- [otwórz w wyszukiwarce](https://matura.lol/?problem=a65-2015-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny%2Fzad%2F34)

## Podobne zadania

- [Zadanie 30](https://matura.lol/question/a65-2015-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/30) — Zadanie 30. Podatnik podatku od towarów i usług powinien wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż towarów najpóźniej w terminie A. do 7 dni od dnia sprzedaży. B.
- [Zadanie 34](https://matura.lol/question/a65-2016-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/34) — Zadanie 34. Spółka z 0.0. zatrudniająca pracowników, ma obowiązek jako płatnik składek złożyć deklarację rozliczeniową ZUS DRA za marzec 2015 r. najpóźniej do d
- [Zadanie 21](https://matura.lol/question/a65-2014-wrzesien-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/21) — Zadanie 21. Podatnicy płacący zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów z działalności gospodarczej powinni rozliczyć się za 2014 r. z urzędem skarbowym, sk
- [Zadanie 28](https://matura.lol/question/a65-2020-czerwiec-egzamin-zawodowy-pisemny/zad/28) — Zadanie 28. Informację VAT-UE o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach należy składać do urzędu skarbowego w formie elektronicznej za okresy miesięczne w

_Ostatnia aktualizacja danych: 2026-10-07_
